برای کارگردان «در پناه تو»/ویدئویی از پشت صحنه سریال

[ad_1]

حمید لبخنده ـ کارگردان سریال «در پناه تو» ـ درگذشت؛ خبری تلخ و غافلگیرکننده در یکی از شب های طولانی و سرد زمستان ۱۴۰۰ که حالا با رفتن خالق یکی از سریال های ماندگار تلویزیون، طولانی تر هم به نظر می رسد.

نام لبخنده بیش از ربعِ قرن است که با «در پناه تو» گره خورده. نگاهی اجمالی به صفحه شخصی کارگردان در فضای مجازی هم جز این، از امر دیگری حکایت نمی کند. سریالی که در سال ۱۳۷۴ برای اولین بار از شبکه دو سیما پخش شد و درست در زمره همان مجموعه هایی قرار می گیرد که زمانی هنگام پخش، خیابان ها را خالی از جمعیت می کردند.

داستان متفاوتِ سریال در آن مقطع زمانی و پرداختن به موضوعی عاشقانه، در کنار بهره گرفتن از بازیگران جوان و ناشناسی که به سرعت در بین مردم محبوب شدند، باعث شد تا سریال حمید لبخنده در آن زمان نقطه عطفی برای تلویزیون دهه ۷۰ تلقی شود و همچنان هم در یادها بماند.

خواندن  رئال مادرید، برنده حساس‌ترین جدال هفته لالیگا

با این همه می توان گفت لبخنده برای «در پناه تو» خون دلها خورد و در نهایت هم نتیجه روی آنتن آن چیزی نشد که می خواست. تغییر یکباره مدیران شبکه، حجم بالای سانسور فیلمنامه علیرضا طالب زاده و در نهایت تغییر قسمت پایانی که تیر خلاص را به لبخنده زد، باعث شد که خستگی ساخت این سریال هیچگاه از تنش درنیاید. می گویند در آخر هم در اوج ناامیدی به یک ایده رسید، متنی را با صدای حزن انگیز خواند و روی قسمت آخر گذاشت و از تهران رفت تا کسی او را پیدا نکند.

لبخنده تا همین اواخر هم نتوانسته بود با سانسورهایی که به سریالش تحمیل شد کنار بیاید. به نحوی که سال گذشته با فراگیرتر شدن شبکه های اجتماعی، تصمیم گرفت، قسمت های «در پناه تو» را از ابتدا بدون سانسور در صفحه اینستاگرامش منتشر کند. الان هم که فقط چند ساعت از رفتن همیشگی اش گذشته، اگر به صفحه او مراجعه کنید، بیش از هر مطلب دیگری، درباره «در پناه تو» می خوانید و از این سریال فیلم و تصویر می بینید.

خواندن  خرید میز تلویزیون

لبخنده بعدها سریال های دیگری هم ساخت؛ «در قلب من»، «با من بمان» و «کارآگاهان» و … ، اما واقعیت این است که هیچکدام از آنها نتوانستند موفقیتی که «در پناه تو» در بین بیننده های تلویزیون به دست آورد را تکرار کنند.

«در پناه تو» که پنج سال قبل با مرگ ناگهانی حسن جوهرچی (بازیگر نقش محمد منصوری)، یکی از چهره های اصلی خود را از دست داد و این اتفاق باعث شد تا عوامل پس از سال ها بار دیگر دور هم جمع شوند، حالا با رفتن خالقش بار دیگر عزادار شده و مهره گمشده دیگری را در بین آنها می بیند؛ فردی که بدون شک در این سال ها در فراموش نشدن نام «در پناه تو»، نقش اساسی را ایفا کرده بود.

آنچه در ادامه گزارش ایسنا تماشا می کنید، بخشی از پشت صحنه این سریال است که از صفحه اینستاگرام هنرمند برداشته شده است:

انتهای پیام

خواندن  توجه به شدت معلولیت در تعیین «دهک درآمدی»/«صدک» جایگزین «دهک» شود

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *