بازگشایی دانشگاه‌های آمریکایی پس از تعطیلات کریسمس چگونه است؟

[ad_1]

پس از اتمام تعطیلات کریسمس، این روزها دانشگاه‌های آمریکایی پذیرای دانشجویان هستند و هر دانشگاه در ترم بهاره، با توجه به افزایش مجدد کووید-۱۹، رویکردهای گوناگونی را در نظر گرفته است و بعضاً پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تری را مدنظر قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، از آنجا که واکسیناسیون در سطح جهان به حدی مطلوب رسیده است، دانشگاه‌های سطح جهان خبر از بازگشت به آموزش حضوری دادند. 

دانشگاه‌های آمریکا نیز کم و بیش به روی دانشجویان خود بازگشایی شده بودند و اواخر سال میلادی قبل، آموزش مجازی و حضوری به طور همزمان ارائه می‌شد. 

اما شیوع سویه اُمیکرون کرونا، شرایط را تغییر داد و موجب برنامه‌ریزی‌های دانشگاه‌ها به نحو دیگری تغییر یابد و هر دانشگاه بنا به شرایط خود و با اولویت قرار دادن سلامتی دانشجویان و اساتید، تصمیمات خاص خود را اتخاذ کنند. 

پس از اتمام تعطیلات کریسمس، این روزها دانشگاه‌های آمریکا در حال بازگشایی هستند و با توجه به شیوع اُمیکرون سیاست‌های کرونایی خاص را پیش گرفته‌اند. 

بر این اساس به بررسی وضعیت چند دانشگاه آمریکایی برای آغاز ترم بهاره پرداختیم که در گزارش ذیل میخوانید: 

دانشگاه “هاروارد”

دانشگاه هاروارد اعلام کرده است که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی، سه هفته نخست را به دانشجویان خود آموزش مجازی ارائه خواهد داد.

این دانشگاه در تشریح دلایل این تصمیم گفته که با توجه به افزایش سریع موارد مبتلا به کووید-۱۹ در سطح محلی و در سراسر کشور (آمریکا) و همچنین شیوع رو به رشد سویه بسیار مسری اُمیکرون، چنین تصمیمی اتخاذ شده است. 

دانشگاه هاروارد اعلام کرده، اساتید، کارکنان و محققان این دانشگاه نیز در صورت امکان باید از راه دور کار کنند و فقط دانشجویانی که مجاز هستند، باید به دانشگاه بازگردند.

در این میان، دانشکده‌های دانشگاه هاروارد،  به صورت جداگانه دانشجویان را در مورد ترتیب حضور طبقه‌بندی می‌کنند. به این ترتیب، برخی از برنامه‌های دانشگاه مانند کارهای ضروری آزمایشگاهی حضوری و بیمار محور، به طور عادی به صورت حضوری ادامه خواهند داشت.

همچنین خدمات کتابخانه آنلاین و برخی از خدمات کتابخانه به صورت حضوری در دسترس اعضای دانشگاه هاروارد خواهد بود.

دانشگاه “آلاباما”

دانشگاه آلاباما فعالیت خود را از ۴ ژانویه از سرگرفته و سیاست‌های جدیدی را برای بازگشت دانشجویان پس از تعطیلات کریسمس پیش گرفته است.

خواندن  اقدام تروریستی مزارشریف تکمیل کننده پازل توطئه برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است.

در این راستا، گفته شده که دانشجویان این دانشگاه صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون، خود ملزم به استفاده از ماسک در اغلب محیط‌های دانشگاه‌ هستند.

دانشگاه آلاباما از نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی قانون ماسک اجباری خود را لغو کرد اما از آن زمان سویه اُمیکرون کرونا شیوع پیدا کرد و بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را در بخش‌های مختلف را بهم ریخت.

این بدان معناست که وقتی نزدیک به ۳۸ هزار و ۳۲۰ دانشجوی دانشگاه آلاباما در تاریخ ۱۲ ژانویه برای شروع ترم بهاری به دانشگاه بازمی‌گردند، در کلاس‌های درس، اتوبوس‌ها و داخل اکثر ساختمان‌های دانشگاه استفاده از ماسک اجباری است.

 به گفته مسئولان دانشگاه آلاباما، افرادی که واکسینه نشده‌اند، ملزم به استفاده از ماسک در تمامی محیط‌های دانشگاه اعم از داخلی و خارجی هستند.

همچنین دانشگاه آلاباما از اساتید، دانشجویان و کارکنان خود خواسته که هنگام احساس بیماری یا مشاهده علائم با دانشگاه تماس بگیرند و دستورالعمل‌های آزمایشی، قرنطینه و ایزوله را دنبال کنند.

دانشگاه “پرینستون”

با اعلام دانشگاه پرینستون، دانشجویان مقطع کارشناسی در بهترین حالت ممکن، تا تاریخ ۱۴ ژانویه اجازه بازگشت به دانشگاه را ندارند. این تاریخ پیش از این ۷ ژانویه اعلام شده بود اما با تاخیر یک هفته‌ای مواجه شد.

دانشجویانی که قرار است به دانشگاه بازگردند نیز باید برای بازگشت خود ثبت نام کنند و در پروتکل‌هایی که مربوط به انجام تست کووید-۱۹ است، شرکت کنند.

 همچنین،‌تمامی دانشجویان دانشگاه پرینستون به محض ورود به محوطه دانشگاه پس از تعطیلات، باید تست کووید-۱۹ دهند.

گفته شده از تاریخ ۸ ژانویه تا اواسط فوریه، تمامی دانشجویان کارشناسی که به محوطه دانشگاه بازمی‌گردند، اجازه خروج از شهر و مسافرت ندارند. در خوابگاه‌ها نیز محدودیت تجمع ۲۰ نفر وجود دارد و این محدودیت تا اواسط فوریه ادامه خواهد یافت.

در خوابگاه‌های دانشگاه پرینستون نیز محدودیت تجمع بیش از ۲۰ نفر وجود دارد و این محدودیت تا اواسط فوریه ادامه خواهد یافت.

دانشگاه “ایلینوی جنوبی”

 با اعلام مقامات دانشگاه ایلینوی جنوبی، برای جلوگیری از شیوع کروناویروس پس از تعطیلات کریسمس، به جای اینکه کلاس‌های دانشجویان این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شود،‌ ارائه تست منفی کووید-۱۹ توسط دانشجویان الزامی است.

قرار است کلاس‌های این دانشگاه از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی آغاز شود و مقامات دانشگاه ایلینوی جنوبی به دانشجویان، اساتید و کارکنان خود اعلام کردند که باید ظرف ۴۸ ساعت پس از بازگشت به محوطه دانشگاه، آزمایش کووید-۱۹ انجام دهند.

خواندن  محمدری: از ظرفیت بخش خصوصی برای عملیاتی شدن شعار سال استفاده کنیم

دانشگاه ایلینوی جنوبی اعلام کرده: افرادی که به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند نیز مجبور به انجام آزمایش هستند و افرادی که واکسن نزده‌اند نیز باید هر هفته آزمایش دهند

دانشگاه “مریلند”

دانشگاه مریلند نیز اعلام کرد که به هنگام آغاز کلاس‌ها در سال جدید میلادی، زمانی‌که دانشجویان تا ۲۱ ژانویه به محیط دانشگاه بازمی‌گردند، باید قبل از حضور در اولین کلاس خود، تست منفی کووید-۱۹ خود را به دانشگاه ارائه دهند و علاوه بر آن در کلاس‌ها از ماسک ” KN۹۵” استفاده کنند.

با اعلام دانشگاه مریلند، روند کاری کارکنان این دانشگاه به همین ترتیب خواهد بود اما احتمال دورکاری وجود دارد و ممکن است بعضی از کلاس‌های پرجمعیت به صورت آنلاین ارائه شوند.

دانشگاه “ایلینویز”

دانشگاه ایلینویز به طور موقت در ژانویه قبل از باز کردن کلاس‌های درس به روی دانشجویان، به آموزش از راه دور تغییر پیدا کرده است.

این دانشگاه به تازگی اعلام کرد که دانشجویان و کارکنان دانشگاه باید تست منفی کووید-۱۹ ارائه دهند. 

پردیس شیکاگو این دانشگاه به مدت دو هفته، از ۱۰ ژانویه، به استثنای برخی موارد، آنلاین خواهد شد. پردیس شامپین- اربانا نیز از ۱۸ تا ۲۳ ژانویه آنلاین خواهد بود.

دانشگاه “ویک فارست”

دانشگاه “ویک فارست “(Wake Forest) اعلام کرد تمامی اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان باید برای ترم بهار ۲۰۲۲ میلادی مدرک تزریق دوز اطمینان واکسن کووید-۱۹ خود را به دانشگاه ارائه دهند.

البته افرادی که از نظر پزشکی یا مذهبی محدودیت دارند،‌ ملزم به ارائه مدرک نیستند ولی سایر دانشجویان پس از اعلام زمان مدنظر از سوی دانشگاه،‌تنها دو هفته مهلت دارند مدرک تزریق واکسن خود را ارائه دهند.

افرادی که از نظر پزشکی یا مذهبی معاف از تزریق واکسن هستند،‌ باید توسط دانشگاه مورد تایید قرار گیرند و توضیحات دقیقی در این زمینه ارائه دهند.

در این میان، دانشجویانی که در ترم بهار، در خارج از کشور تحصیل می‌کنند نیز باید مدرکی مبنی بر تزریق دوز اطمینان واکسن را به دانشگاه تحویل دهند.

خواندن  هزینه ثبت نام دوره MBA آنلاین وبسایت آموزش مجازی علم ساز (6)

دانشجویان جدید الورود نیز باید مدرک تزریق دوز اطمینان واکسن کووید-۱۹ خود را تحویل دهند.

دانشگاه “جان هاپکینز”

دانشجویان دانشگاه جان‌هاپکینز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید حداقل دوبار در هفته آزمایش ابتلا به کووید-۱۹ بدهند و حداقل ۴۸ ساعت بین هر تست فاصله باشد.

نکته قابل توجه این است که از ابتدای شیوع کووید-۱۹ در جهان، دانشگاه جان هاپکینز تعداد موارد مبتلا را منتشر می‌کرد و پروتکل‌های بهداشتی را تعیین می‌کرد.

در پاییزی که گذشت،‌ دانشجویان واکسینه شده این دانشگاه باید فقط یک بار در هفته و دانشجویان واکسن نزده باید هفته‌ای دو بار آزمایش می‌دادند.

علاوه بر این،‌ دانشگاه “جان هاپکینز” اعلام کرد: افرادی که تست ابتلا آنها مثبت شده است، در صورت نشان ندادن علائم ابتلا، پس از ۵ روز از قرنطینه خارج خواهند شد. در غیر این صورت باید در قرنطینه بمانند.

مدیران دانشگاه جان هاپکینز اعلام کردند که این تغییرات در پاسخ به اطلاعیه های اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام شده است.

همچنین، این تغییرات از دستورالعمل‌های اخیر (CDC) پیروی می‌کند و با مشورت متخصصان  دانشگاه در مرکز بهداشت و بیماری‌های عفونی انجام می‌شود و با توجه به شواهد بیشتر در دوره‌ای است که کووید-۱۹ و سویه اُمیکرون بیشتر قابل انتقال است.

در اواخر دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی،‌ با افزایش موارد کووید-۱۹، دانشگاه جان هاپکینز کلاس‌های دانشجویان را به شیوه آنلاین ارائه داد.

دانشگاه “فلوریدا”

دانشگاه فلوریدا آمریکا از دانشجویان و کارکنان خود خواسته که در محوطه دانشگاه حتما از ماسک استفاده کنند، دوز تقویتی واکسن کووید-۱۹ را تزریق کنند و به هنگام بازگشت به محوطه دانشگاه، در صورت نیاز تست ابتلا به کووید-۱۹ دهند.

در این راستا مسئولان دانشگاه فلوریدا اعلام کرده‌اند که همه اعضای این دانشگاه در ۱۲ پردیس دانشگاه دولتی فلوریدا باید هوشیار بمانند. زیرا کووید-۱۹ همچنان تمام نشده است.

این دانشگاه به دانشجویان خود اعلام کرده: ما مطمئن هستیم که با تعهد استوار شما، ترم بهاری موفقی خواهیم داشت و دانشجویان ما همچنان به تحصیلات با کیفیتی که انتظار دارند و شایسته آن هستند، ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *