فراخوان گروه‌های آزادی و تغییر سودان برای مشارکت میلیونی در تظاهرات امروز

[ad_1]

گروه‌های آزادی و تغییر سودان خواستار مشارکت میلیونی در تظاهرات امروز (پنجشنبه) شد و هماهنگی کمیته‌های مقاومت شهر خارطوم اعلام کرد که این تظاهرات به سمت کاخ ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، گروه‌های آزادی و تغییر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در شورای مرکزی نیروهای آزادی و تغییر از تمامی مردم شریف می‌خواهیم تا در کاروان‌های میلیونی جبهه متحد برای مقاومت در برابر کودتا در خارطوم و ایالت‌ها مشارکت کارآمد و فعالی داشته باشند.

در بیانیه مذکور ضمن هشدار نسبت به مقابله با اقدامات خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرایانه در جریان تظاهرات، آمده است که اینگونه روش‌ها در شکستن شکوه و بزرگی انقلاب مسالمت‌آمیز که روزانه رو به افزایش است، هیچگونه فایده‌ای ندارد.

در همین راستا، هماهنگی‌های کمیته‌های شهر خارطوم نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما خواهان برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز  یکپارچه در امروز (پنجشنبه) ششم ژانویه به سمت کاخ ریاست جمهوری هستیم.

خواندن  نمایندگی بال ولو جوشی

در این بیانیه آمده است، مسیرهای این تظاهرات از تعدادی از محله‌های جنوبی خارطوم به سمت کاخ ریاست جمهوی است.

همزمان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به ترغیب طرف‌های سودانی ادامه داده تا زمینه مشترکی را برای رسیدن به مسیری بیابند که آرمان‌های دموکراتیک مشروع همه سودانی‌ها را محقق کند.

برخی منابع نیز اعلام کردند، مقام‌های سودانی مسیرهای اصلی در خارطوم را مسدود و در مرکز آن حصار امنیتی ایجاد کردند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *