امکان اسکان مردم ریوش در تکایا و مساجد/۸۰ درصد منازل غیرمقاوم است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد بحران شهرستان کوهسرخ گفت: با توجه وقوع سه زمین‌لرزه در کوهسرخ و احتمال وقوع پس‌لرزه‌های دیگر در تمام مساجد و تکایای شهرستان کوهسرخ امشب روی مردم باز است و در صورت نیاز می‌توانند در این اماکن اسکان یابند.

رضا رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طی تماس با تمامی دهیاران خوشبختانه تاکنون هیچگونه خسارت مالی و جانی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مرکز زمین‌لرزه در دهستان تکاب روستای قصون بوده، اظهار کرد: تمام اعضای ستاد بحران شهرستان کوهسرخ اکنون در آماده‌باش کاملند و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز به منطقه اعزام و در حال بررسی وضعیت هستند.

فرماندار کوهسرخ عنوان کرد: به دلیل اینکه ادوات لازم در حوزه بحران بسیار کم داریم به همین دلیل برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی از مدت‌ها قبل بخش خصوصی را فراخوان زده‌ایم تا بتوانیم از توان آن‌ها در مواقع بحرانی استفاده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: امشب در تمام سالن‌های ورزشی و تکایا در روستاها به روی مردم باز است و در صورت نیاز می‌توانند برای اسکان استفاده کنند.

خواندن  موحد: به نهادنیه ساختن فرهنگ استفاده از وکیل توجه شود

رمضانی با اشاره به اینکه در بخش بررود چهار مکان اضطراری _که تکایا هستند_ برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است، به وضعیت لرزه‌خیزی منطقه پرداخت و گفت: منطقه کوهسرخ علاوه بر اینکه بر روی گسل زلزله قرار دارد دارای بیشترین خانه‌های غیرمقاوم در سطح روستاهای منطقه ترشیز است.

وی افزود: بارها از شهروندان خواسته شده با توجه به غیرمقاوم بودن منازل مسکونی که اکثرا خشت و گلی هستند به سمت ساخت خانه‌های مقاوم بروند که در این رابطه اقدامات خوبی از سوی بنیاد مسکن در دست انجام است.

رئیس ستاد بحران کوهسرخ با اظهار تأسف از اینکه ۸۰ درصد منازل مسکونی غیر مقاوم است، تصریح کرد: متأسفانه برای مواقع بحرانی امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به موقع در منطقه نداریم و شهرستان‌های مجاور باید به کمک ما بیایند.

وی گفت: حتی در حوزه بهداشت و درمان هم امکانات لازم را نداریم و از توان کاشمر کمک می‌گیریم، بسیج تمام امکانات در شهرستان کاشمر یکی از برنامه‌هایی بوده که از مسئولان این منطقه خواسته شده است.

خواندن  بازپرس خواستار روزه گرفتن در ملاء عام شد

رمضانی بیان کرد: نواقص و کمبودهای منطقه را به مسئولان استانی ارائه داده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر کلنگ احداث سالن بحران به زمین زده شود.

هفته گذشته نیز ۲ زمین‌لرزه دیگر سه و ۲.۷ ریشتری شهرستان کوهسرخ را لرزاند و امروز هم زلزله‌ای به بزرگی چهار ریشتر ریوش مرکز شهرستان کوهسرخ را لرزاند؛ پس از آن نیز زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۶ و سه ریشتر نیز ریوش را لرزاندند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *