وحدت حوزه و دانشگاه بومی‌سازی شود

[ad_1]

ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان بر لزوم بومی‌سازی وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: نامه ۵۳ نهج‌البلاغه منشور حکمرانی اسلامی است و استاندار استان که عَلم نیروی انقلابی را بر دوش دارد باید به اهداف حکمرانی اسلامی نزدیک شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا خدایی، در نشست ‌هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه‌ که با موضوع «راهکارهای علمی و عملی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه» برگزار شد، اظهار کرد: محصول حوزه و دانشگاه باید به شکلی باشد که نتایج آن در جامعه محسوس و قابل لمس باشد.

وی بر لزوم بومی‌سازی وحدت حوزه و دانشگاه تأکید و با اشاره به اینکه در لرستان خلاء فرهنگ حکمرانی داریم، ادامه داد: امروز برای آینده فرهنگ حکمرانی اسلامی استان باید برنامه‌ریزی کرد.

خدایی با اشاره به اینکه در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه بیش از ۵۰ مؤلفه در خصوص فرهنگ حکمرانی اسلامی وجود دارد که جای این مؤلفه‌ها در فرهنگ حکمرانی خالی است، اضافه کرد: نامه ۵۳ نهج‌البلاغه منشور حکمرانی اسلامی است و استاندار استان که عَلم نیروی انقلابی را بر دوش دارد باید به اهداف حکمرانی اسلامی نزدیک شود.

خواندن  افزایش 2 تا 3 برابری مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان

این عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان، مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی از دیدگاه نهج‌البلاغه را آباد کردن شهرها و تشخیص تهدید امنیتی دانست و گفت: حکمران اسلامی باید تهدید امنیتی را تشحیص دهد کمااینکه امروز رواج فرهنگ غربی، اعتیاد و طلاق تهدید امنیتی در کشور و استان است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه نظام مسائل را تعریف و اولویت‌بندی کند، اظهار کرد: اولویت‌بندی همان اهمیت هر چیز ضرب در فوریت آن است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *