تمام عشایر کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شدند

[ad_1]

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، تمام عشایر کوچ‌رو کرمانشاه علیه بیماری کووید 19 واکسینه شدند.

دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه استان کرمانشاه به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد مکان مناسبی برای  کوچ عشایر بوده و هر سال پذیرای تعدادی از عشایر کوچنده داخل و  یا خارج استان است، افزود: بسیاری از این عشایر  از سمت جنوب و از استان‌های ایلام و خوزستان به این استان می آیند.  
 
وی توجه ویژه به عشایر کوچنده و ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی به این قشر مولد را ضروری و یکی از ارکان اساسی و وظایف مراکز بهداشت دانست و افزود: در پی شیوع بیماری کرونا، عشایر هم به دلیل  داشتن مناسبت های خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید بیماری کرونا  قرار گرفته اند.

شکیبا اضافه کرد: به منظور ایمن سازی عشایر و با هدف پیشگیری از شیوع  بیماری،  برنامه ریزی‌های خوبی جهت غربالگری به موقع، جداسازی بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب، بیمارستان ها و واکسیناسیون این گروه توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

خواندن  بررسی درخواست ها و مشکلات برخی شهروندان خوزستانی توسط وزیر اطلاعات

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ابتدای مرداد ماه همزمان با  سراسر کشور واکسیناسیون عشایر کرمانشاه نیز در دستور کار قرار گرفت و تاکنون از  مجموع جمعیت بالای ۱۲ سال عشایر ساکن در چادر نزدیک به 100 درصد نوبت اول و ۹۶ درصد نوبت دوم واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

 وی تاکید کرد:  این امر توسط تیم های ثابت در خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و یا با اعزام تیم های سیار سلامت انجام شده است.

شکیبا گفت: استان کرمانشاه یکی از استان های پیش رو در زمینه واکسیناسیون است و در این راستا تلاش همکاران بخش سلامت و نیروهای بهداشتی بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *