یک کارشناس: ساختار ورزش خوزستان اصلاح شود

[ad_1]

ایسنا/خوزستان یک کارشناس ورزشی با بیان این‌که ساختار ورزش خوزستان باید اصلاح و مجددا پی‌ریزی شود، گفت: حمایت از ورزش محلات، باشگاه‌های خصوصی و تکریم پیشکوستان باید در اولویت اقدامات سرپرست جدید اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان قرار بگیرد.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بدون تردید از دیرباز خوزستان مهد فوتبال کشور بوده است اما طی سال‌های اخیر با نابود شدن فوتبال و کلا ورزش محلات و آموزشگاه‌ها در پی بی‌توجهی و سهل‌انگاری مسئولان و نیز افزایش تفریحات ناسالم، استعدادیابی و استعدادپروری در خوزستان کاهش چشمگیری داشته و استعدادسوزی رشد یافته و متاسفانه فوتبال ورزش اول خوزستان رو به افول گذاشت و دیگر همچون گذشته در رده‌های مختلف تیم‌های ملی شاهد حضور درخشان و پررنگ فوتبالیست‌های این خطه نیستیم.

وی بیان کرد: از طرفی دست و بال باشگاه‌های دولتی نیز به دلیل محدودیت‌های سازمانی، رشد بی‌رویه جمعیت و خصوصا کاهش بودجه بسته شده و بسیاری از نهادها و ادارات دولتی نیز دیگر تیم‌داری نمی‌کنند و تعدادشان کمتر و کمتر شده است. در این میان عده‌ای از مدیران باشگاه‌های خصوصی که عاشق فوتبال و پرورش استعدادها بوده، دل را به دریا زده، شهامت به خرج داده و علی رغم هزینه‌های سرسام آور، به صورت شخصی تیم‌داری کرده و تیم‌های خوبی را نیز در رده‌های مختلف راهی مسابقات استانی و کشوری کرده و می‌کنند اما این باشگاه‌ها نیز مشکلات بسیار زیادی از جمله تهیه توپ، تور، البسه، زمین تمرینی و…داشته که متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه حمایت درست و حسابی از آن‌ها نشده و طی سال‌های اخیر متحمل هزینه‌ها و خسارات بسیاری شده‌اند.

خواندن  چاپ لیبل با قیمت شگفت انگیز+بهترین کیفیت

این کارشناس فوتبال بیان کرد: بخش عمده‌ای از هزینه جهت تهیه البسه، توپ، تور، ایاب و ذهاب به شهرهای دور و نزدیک، وسایل کمک آموزشی، زمین تمرین، میزبانی و… از طریق خانواده بازیکنان تهیه شده که به علت بضاعت محدود بیشتر خانواده‌ها، هم بر آن باشگاه‌ها و هم خانواده‌های علاقه‌مند به پیشرفت فرزندان‌شان بسیار سخت گذشته است و مسئولان سیاسی و ورزشی استان نیز با وجود واقف بودن به این امر، چشمان‌شان را روی این موضوع بسته‌اند و دریغ از هر گونه حمایت. حداقل هزینه‌ها جهت تهیه ارزان‌ترین گرمکن ورزشی بالای ۵۰۰ هزار تومان، یک جفت کفش و جوراب ۱ میلیون تومان، یک دست لباس ۲۰۰ هزار تومان، کرایه یک سانس چمن جهت تمرین بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و جهت یک مسابقه حدودا یک میلیارد و ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان، پول توپ از ۴۰۰ هزار تومان گرفته به بالا، هزینه میزبانی یک مسابقه کشوری به همراه خط کشی زمین، هتل، اسکان و تغذیه داوران، آمبولانس، پلیس و…حداقل ۹ میلیون تومان و مسابقه خارج از خانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است. حال مدیر آن باشگاه و خانواده‌های کم بضاعت تا چه میزان می‌توانند جور این هزینه‌های کمرشکن را بکشند؟ آن هم به دلیل این‌که جرمشان ورزش کردن است؟

خواندن  رهبر معظم انقلاب بر پیکر حجت الاسلام والمسلمین ریاساری نماز اقامه کردند.

وی با بیان این‌که ساختار ورزش خوزستان باید اصلاح و مجددا پی‌ریزی شود، افزود: می‌طلبد حال که مدیر اخلاق مدار اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان تازه بر مسند کار آمده و فردی تحصیل کرده از جنس و بدنه ورزش و از قهرمانان آسیایی و جهانی است، این مسائل به همراه حمایت اکید از ورزش محلات را در دستور کار و برنامه‌اش قرار داده و سعی کند با همکاری واحد های زیرمجموعه و استمداد از نمایندگان و مسئولان سیاسی استان و با همکاری اسپانسرها در حل مشکلات باشگاه‌های فعال استان بکوشد و با همکاری و تعامل بانک‌های استان، وام‌هایی با مبالغ مناسب و مکفی و زمان بازپرداخت طولانی مدت و بهره کم به آن‌ها تخصیص داده و در کنار آن از امکانات اداره‌کل ورزش و جوانان از جمله هتل برای میزبانی‌ها استفاده کرده و با همکاری بنیاد مسکن و شهرسازی و دیگر نهادهای مرتبط در تخصیص زمین در قواره‌های بزرگ با قیمت مناسب به آن باشگاه‌ها جهت ساخت چمن و کمپ تمرینی اقدام کند یا حداقل با همکاری و تعامل با ترابری نهادهای دولتی یا شرکت‌های اتوبوسرانی، سرویس رفت و برگشت این تیم‌ها را تامین کند یا در کمترین اقدام ممکن با همکاری شهرداری و… تعداد چمن‌های مصنوعی را افزایش داده و برخی از آن ها را به صورت قراردادی مدت دار به آن باشگاه‌های فعال واگذار شود تا با درآمدزایی بتوانند از پس هزینه‌های بالای خود بر آیند.

خواندن  چرا برخی مردان دست به خشونت علیه زنان می‌زنند؟

بابادی گفت: نکته دیگری که آقای بنی‌تمیم باید به آن توجه کرده و در خصوص آن اهتمام ورزد، دقت بیشتر در ندادن مجوز مدارس فوتبال و باشگاه‌های ورزشی به افراد فاقدالشرایط است که هر کسی بدون روزمه و صلاحیت‌های فنی، تحصیلی و اخلاقی لازم از راه رسید، مدیر یا صاحب باشگاه نشود که در پس آن مشکلات دیگری بروز کند و آبروی ورزش استان برود. خواسته دیگر آن است که باید تمرکز و توجه او به ورزش محلات بیش از گذشته باشد و در این خصوص از تمامی ظرفیت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان، شهرداری، سایر نهادها و ادارات استفاده کرده تا بالاخره پس از سال‌ها ورزش استان شکوفا شود. تمامی این‌ها به همراه توجه به پیشکسوتان ورزشی انتظارات به حق اهالی ورزش از سرپرست ورزش و جوانان استان بوده که البته کار او را سخت‌تر می‌کند. با شناختی که از وی داریم، مطمئن هستیم صرفا برای خدمت به ورزش استان و تحقق این اهداف پای به این جایگاه گذاشته و بدون شک اگر چنین شود، در ازای هر قدمی که بردارد، دعای خیر مردم و حمایت تمامی مسئولیا، اهالی ورزش، رسانه‌ها، پیشکسوتان و…استان را نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *