اتمام مهلت «سنجش سلامت» پیش دبستانی‌ها

[ad_1]

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اتمام مهلت تعیین شده برای ثبت نام و شرکت پیش دبستانی‌ها در طرح سنجش سلامت گفت: امسال بیش از ۱۶۰ هزار نوآموز پیش دبستانی مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند.

محمدحسن عظیم عراقی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان فرآیندی است که رتبه، درجه و سطح موفقیت فرد را در یک ویژگی و نقطه آغاز برنامه‌ درسی و آموزش را برای کودک مشخص می‌کند.

وی افزود: سنجش عنصر جدایی‌ناپذیر از برنامه درسی است و برنامه درسی بدون سنجش سلامت ناقص خواهد بود.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه نوبت دهی سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی تا دهم آذرماه تعیین شده بود که اکنون به اتمام رسیده است گفت: بیش از ۱۶۰ هزار کودک در این طرح شرکت کردند.

عظیم عراقی ادامه داد: این آمار با توجه به شرایط کرونا بسیار خوب است. سال گذشته ۳۰ هزار کودک پیش دبستانی سنجش شده بودند که امسال پنج برابر شده است. باید شرایط خاص کرونا و اینکه سنجش سلامت در دوره پیش دبستان غیراجباری است را نیز باید در نظر گرفت.

خواندن  تاریخ گرافیک معاصر ایران به نمایش گذاشته شد

وی درباره آمار پذیرفته‌شدگان آزمون‌های جهش تحصیلی نیز گفت: جهش تحصیلی از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکان پذیر است. آمار متقاضیان و پذیرفته شدگان جهش تحصیلی تقریبا همانند سال‌های گذشته بود. کمتر از ۱۰ هزار نفر شرکت کرده بودند که حدود ۴۵ تا ۵۰ درصدشان پذیرفته شدند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به ) از نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *