کسب مدال نقره جهانی المپیاد علوم زمین توسط دانش‌آموز خوزستانی

[ad_1]

ایسنا/خوزستان رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب مدال نقره جهانی المپیاد علوم زمین توسط دانش‌آموز دزفولی خبر داد.

جمال حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: المپیادهای علمی به منظور شرکت همه دانش‌آموزان برگزار می‌شوند و تنها مختص دانش‌آموزان سمپادی نیستند. در پایه‌های دهم و یازدهم نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش می‌توانند در آزمون‌های المپیادها شرکت کنند.

وی افزود: المپیادهای علمی هر ساله بنا به دستورالعمل اعلام‌شده و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شوند و در مرحله پایانی نیز آن دسته از دانش‌آموزانی که مدال طلا کسب کرده‌اند، به عضویت تیم جمهوری اسلامی ایران در می‌آیند و به مرحله جهانی صعود می‌کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۷ دانش‌آموز خوزستانی در ۱۲ رشته المپیادهای علمی شرکت و ۲۱۷ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که نشان‌دهنده رشد ۱۳۸ درصدی نسبت به سال قبل بود. در مجموع ۱۲ نفر از دانش‌آموزان خوزستانی به مرحله کشوری المپیاد دانش‌آموزی راه پیدا کردند که شش مدال کسب شد و مدال طلا نیز در رشته سلول‌های بنیادی به دست آمد.

خواندن  روانپزشک خواستار اجرای کامل کنوانسیون سلاح های شیمیایی شد

وی افزود: امسال “سید پارسا علوی” دانش‌آموز استعداد درخشان مدرسه شیخ انصاری دزفول که سال گذشته مدال طلای رشته علوم زمین را به دست آورد و عضو تیم شش نفره کشورمان برای اعزام به المپیاد جهانی در چین بود، مدال نقره جهانی المپیاد علم زمین را به دست آورد.  این دانش‌آموز علاوه بر مدال نقره جهانی و مدال طلای کشوری، امسال هم در المپیاد نانو فناوری کشور مدال برنز را به دست آورده بود.

حیدری گفت: یکی از دانش‌آموزان مدرسه استعداد درخشان اهواز نیز مدال نقره در رشته علوم زمین کشور را به دست آورد و دانش‌آموز دیگری نیز از مدرسه طلایه‌داران بهبهان، مدال برنز علوم زمین و یک دانش‌آموز دیگر نیز مدال برنز المپیاد کشوری را به دست آورد. البته هنوز نتیجه یک المپیاد دیگر اعلام نشده است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی شمال (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *